Brouwerij
Boegbeeld

Twee Bossche vrouwen vonden dat Den Bosch als bourgondische stad haar eigen bier verdient. Zodoende werd Brouwerij Boegbeeld geboren. Na een succesvol jaar werd het tijd om deze smakelijke producten een jasje te geven.

BB-1BB-1

Elke variant heeft
haar eigen karakter

Het concept

Hoe vertaalt een etiket de smaak en filosofie van een product? Omdat de brouwerij veel opvallende eigenschappen heeft variëerden de concepten van typografische etiketten tot pin-up girls. Maar het was pas later dat het kwartje viel om de bieren tot hun recht te laten komen. De brouwerij produceert drie bieren met elk een uniek ingrediënt en de titels verwijzen naar een Bosch kenmerk. De etiketten hebben elk een uniek karakter gekregen door deze eigenschappen te combineren.

 

De stijl

Gebrouwen door stoere vrouwen in een oude fabriek; dit biermerk heeft wel een rauw kantje. Dat komt terug in de schetsmatige stijl. De ledematen maken de karakters energiek en luchtig en de kleuren brengen de frisheid naar boven die correspondeert met de fruitige smaken.

Een ode aan de Bossche Kut

Ze verft haar haar het liefst in een zo onnatuurlijk mogelijke kleur. Ze draagt veel make-up en tekent haar wenkbrauwen zoals ze dat zelf wil. Als ze langs komt scheuren op haar Tomos roepen alle mannen op zijn Bosch: “Ziet er goed uit, kut!”. Kutbier is een ode aan haar en aan het pareltje van het Bossche taalgebruik.

Van rauwe kant naar stadsstrand

De Witte Sieb heeft een zwart verleden. Het bijzondere bouquet van beerput, slachtafval en dode hond uit het kanaal is gelukkig al jaren vervlogen. Op praktische Bossche wijze verandert Siberië in Sieb, gaat er een bak zand overheen en transformeert deze plek van stort tot strand. Zonnebril op, vuurkorfje aan, biertje open!

Het gevoel van de Sjekladebol

Hij is rond, hij is stevig van buiten, maar hij zit vol met zacht, romig spul. Je probeert netjes te blijven, maar soms moet je er gewoon voor gaan. Je maakt je handen vies, je likt je vingers af. Wat je ook doet, na afloop ben je voldaan.